24 maj 2014

45. Ciocia dobra rada :)

Wczoraj miałyśmy 5 dzieci w domu. Mózg mam zryty, że masakra. Dzieciaki sąsiadki są....nawet nie wiem jak to ująć xD

Dzisiaj coś z innej beczki! ;)

Przyjeżdżając do UK( w przeciwieństwie do np. Norwegii) nie musisz załatwiać NIC! Tylko jeżeli pójdziesz po najniższej linii oporu nikt nawet nie zauważy twojej obecności w Anglii.
Z drugiej strony trzeba się "zabespieczyc" w razie rodzina by Ci np. nie płaciła, albo miałabyś gorączkę.

Co powinna zrobić host rodzina zaraz po twoim przyjeździe? (Moja w pierwsza zdecydowanie tego nie zrobiła)

  1. Zabrać Cię do sklepu, sieci komórkowej by zorganizować Ci angielski numer telefonu. Zawsze możecie wysyłać smsy z internetu do rodziny i znajomych.
    Ja mam kartę w T mobile, ładuję za 10 funtów i mam 400 smsów, 100 minut i 1 GB internetu ;) Wiele sieci komórkowych ma darmowe karty sim i możesz zamówić je on line!
  2. Założyć Ci konto w banku, powinnaś iść z hostką bo po pierwsze ktoś musi potwierdzić twój adres, po drugie mogą Ci zadawać 10000 pytań tak jak mi. Do teraz zastanawiam się czemu miał służyć ten wywiad, ale spoko.
    Znowu o mnie tak egocentrycznie z nutką kryptoreklamy. Polecam Barclays! Nie pobierają opłat, masz dostęp do bankowości on line, kartę i pin dostajesz w przeciągu tygodnia. Mają wpłatomaty więc w każdej chwili możesz sobie wpłacić kasę na konto.
    O i pochwalę się co przyszło wczoraj pocztą...wygląda jak kalkulator, ale to generator kodów do bankowości on line. Mega prosty w użyciu ;)


  3. Jak już dostaniesz pierwszy list z banku powinnaś zarejestrować się w najbliższej przychodni. Ja oczywiście tego nie zrobiłam mimo tego, że przechodzę tamtędy minimum 10 razy w tygodniu xD
  4. Jeżeli planujesz swoją przyszłość w UK lub chcesz sobie załatwić part time. Przyda Ci się NIN. To coś jak NIP i Pesel w jednym ;) Zbieram się w sobie żeby to ogarnąć ;)


6 komentarzy:

  1. E tam, e tam :P W Norwegii wcale nie ma tak dużo papierków :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydatny post! Na pewno mi się przyda :) Dzięki! xx

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny post:D
    Barclays bardzo mi się kojarzy z Hiszpanią, bo tam te banki widziałam dosłownie wszędzie . haha :D

    http://aroundblondie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie przy najbliższej okazji muszę pogadać sobie z rodzinką na temat konta w banku, bo to, że dostanę numer telefonu to już wiem. Nawet sobie nie wyobrażam, żeby nie mieć angielskiego numeru. A kartę będę miała z Vodafone chyba :)
    Buziaki :*!

    OdpowiedzUsuń
  5. A czy musiałaś mieć ze sobą dwa dokumenty potwierdzające tożsamość przy założeniu konta w banku? I jeszcze jedno pytanie.. jak kto jest potem kiedy wracasz do domu? musisz pieniądze wypłacić czy to konto jest aktywne jakoś w Polsce? :) odpisz tutaj, ja zajrzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeden :)
      Wydaje mi się, że normalnie możesz z konta ozywać w PL. W końcu Visa to międzynarodowa karta ;)

      Usuń